Followers

Tuesday, 15 May 2012

Aduhh.. Gastrik pulak!

assalamualaikum.. hye2. tgh buad ape uh..

haa.. hari ni nak cerita pasal kesihatan sikid.. haha. budak sains kan.. aiyoo. cm pndai cgt bio and so on..

seperti yang kita thu hari ni.. tu dia dah terpampang dah kan tajuk yg nak di bangkit kan utk hari ini.. yaaa.. Gastrik..

haaa?? pasai pa hari ni nk cite pasai gastrik pulak.. buang tebiat ke ?? haha. actually hari hari ni kyra nk cte pasai sakit yg kyra alami. yess.. gastrik.. mude2 dh ade gastrik.. ish3. terok..

sekarang ni kyra xboleh dah nk makan bende2, eh, makanan2 yg pedas2. sikit pon xboleyh.. sedehnyee.. sobs sobs sobs. dah lah makanan pedas pedas ni 'feberet' kyra. kalau kyra mkn pedas pedas mula lah.. nk cari toilet.. eh, x senonoh pulak kyra ni kan.. eh, stndrt lah tuh kan.. betoi x? bila dah sakit perut tu bukan nya skit.. saki sangat sangat sangat.. rasa mcm ade org main cuit cuit je kat perut kyra nih.. hihi. boleh pulak main cuit cuit dalam perut kan.



dulu waktu kecik kecik kyra xboleh makan kacang.. allergic. kalau makan je kacang, xkisah lah kacang ape pown,,yg paling teruk bile kyra makan kacang yg dalam ice kacang tu.. kacang ape tah name dia. kacang merah kowt.. xtwu lah.. mesti lepas tu kyra garu sana sini.. sampai tok kyra tempek bedak sejuk pluss garam kat badan badan kyra. teruk kn. kadang2 tok cerita sampai kyra xboleh nk tido sebab terlampau gatai..



tapi., sekarang pon masih ade lagi. aduh.. tapi xde lah terok macam kyra kecik molek dulu dulu.. kalau mkn banyak sangat baru jadi macam tuh.. seksa jugak gatai pluss miang ni.. eh, jangan pk bukan bukan pulak nohh.. hihi

saje nk tayang gamba kyra time kecik2 masih sama, tgok mata tu. sepek sama cm sekrang.

sekarang nih kyra xboleh nk makan makanan yang pedas pedas dan makanan yang ade kacang. kadang kadang dekat sekolah tu saba je.. sampai kyra xmakan kowt. walaupon perut ni meronta rontak pluss merengek rengek nak makan wedges, bihun sup, kuew teow n so on.. saba je lahh.. ape boleh buad..


No comments: