Followers

Wednesday, 14 March 2012

Cinta dan Persahabatan : Part 2

assalamualaikumm..

seperti yg kyra jnji kn kyra nak cerita yg sebenarnya, berdasarkan entri kyra yg sblm ni..
__________________________________________

perjalanan sebuah kehidupan.. seperti biasa pgi pergi kerja dan ada yg belajar.. terjumpa di 1 kedai makan.. Sham memerhatikan seorang gadis yg cantik.. lalu terus duduk disebelah gadis tersebut.. hari pertama ula perkenalan semua berjalan dengan lancar.. datang lah pulak Amir kawan kepada Sham.. mereka berborak dgn gadis itu, Farisha.. 

hari menghitung hari mereka mula berkawan rapat.. sehingga menjadi shabat sejati.. 

suatu hari kedai mak farisha mengalami kerugian yg byk dn kdai mereka tiada pelanggan yg dtg.. timbul 1 idea dr otk sham tu.. sham menceritakan bgaimana cra tuk maju kn kdai tersebut.. tiba, farisha menjadi tertarik dgn sikap sham yg sllu ambil hati org tua., pada masa yg sama dia sllu kelihatan gembira. xpernah sedih.. farisha begitu tertarik sgt dgn skp sham.. farisha mencrita kn kpd shbt nya iaitu lili.. 

dalam diam., amir mnyukai farisha.. amir meluahkan perasaan nya kpd shbat rapat nya iaitu sham.. hati sham tiba2 rasa sayu.. mana tidak nya, sebenarnya sham ni suka kat farisha.. tp, sudah terlambat.. jd, sbg shabat dy tabah utk hdapi semua ini.. dia ckp kat amir supaya beritahu farisha isi hati dia..

beberapa mnt kmuadan telefon berdering.. amir menjawab telefon tu.. farisha dlm talian.. farisha menyuarakn bhwa dia igin berjumpa dgn amir.. amir pulak mula senyum ala ala kerang busuk..

petang tu mereka jumpa.. amir pulak bukan main romanik.. mana tdknya, igin berjumpa dgn buah hati lah katakan.. apabila frisha dtg., alunan muzik mula didendangkn.. farisha dgn agk tergagap gagap dy mula ckp yg dy suka kn sham.. ooohhh, tidakkk!!. bagaimana hti amir agaknya skrg?? msty terluka yg amat sgt.. 

slps jumpa amir, farisha terus pergi rmh sham.. membawa bunga dgn penuh riang.. sampai rmh sham dgn keadaan bsah. mana xnya hujan time tu.. farisha dduk di sofa, tiba2 dia t'pandang gambar sham dgn seorg perempuan.. farisha bertanya, siapa dlm gmbar tu.. sham ckp itu adalah isteri dia.. hancur lah hati farisha.. dia blk dlm keadaan yg syu ditemani hati nya yg hncur..

sbenarnya., sham sdh thu yg farisha akn dtg rmh dia utk meyampaikan perasaan farisha kpd sham.. iu semua amir yg kasi thu.. sbb itu lah sham sengaja letak gambar dy bersama seorg gdis dn berbohong.

hari demi hari.,, sham cuba menyatukan farisha dgn amir.. alhamdulillah berjalan lancar.. farisha pula sudah mnyukai amir dn dpt trima kenyataan bhwa sham bukan utk dy.. dan yg pling ptg mereka hndak mendiri kan rumah tangga..

suatu hari., sham terlantar di hospital.. dy menghadapi skit jantung yg kronik sgt.. dy tidak beritahu spe2 pon yg dy skit. melain kn mk dy seorg je..

suatu hari, amir dan farisha pergi ke kdai brg kemas.. utk beli brg kms tuk perkhawinan mereka.. kebetulan pula dy terjumpa seorag gdis yg bersama sham di dlm gambar yg farisha nmpak tempoh hari.. farisha beregur dgn perempuan tu yg bernama fara.. fara sebenarnya fara ni  merupa kn doktor  sham.. 

fara mencerita kn hal yg sebenarnya, kpd farisha.. saat itu alir mata jernih telah membasahi pipi lembut farisha.. sekarang bru farisha phm knpa sham menolak cinta dy.. masakan sham na tgok farisha dlm kesedihan apabila sham mati .. itu lah pasal sham xterima cinta frisha.. tiba2, ayat2 yg kluar dr mulut sham menjadi dy lbih sayu.. dy tahu bhwa sham mencintaai dy.. tp.dy bri cnta itu kpd kwn nya..

berlangsunglah sudah majlis perkahwinan amir dn farisha., hti sham sdih teramat cgt.. tp., dy sembunyikan ksdihan itu disebalik kegembiraan nya.. dy terpaksa berpura2 gembira demi kwn nya..

pada suatu hari., dy terpaksa membuat pembedahan.. tp., pembedahan tu xberjaya.. sblm dy meninggal dunia dy sdh berpesan kpd amir supaya jga farisha dgn baik..dn dia juga telah berjumpa dgn farisha.. meyatakan.. jaga amir dgn baik2. dn mntk maaf ats apa yg tlh berlaku..dia terpaksa lakukan semua ini walaupun hati dia terluka amat sgt..

habis lah sudah crita ni.. :)
cerita ini hanya rekaan semat mata dn nama yg ada dlm entri ini tsk adakna mngena pon.. ok.. byee.

#susah nak cri org yg begini.. snggup biarkan hti nya terguris dmi kebahagian org len :)


Cinta dan Persahabatan : Part 1

assalamualaikum dan selamat pgi sume.. :)
pagi yg cria kne mulakan dgn 1 snyuman yg mnis.. kn kn kn :)

back to our real topix.. tahu x ape itu cinta dan persahabatan??? kita pernah t'pkir x utk bkorban dmi cinta kita kpd seseorg.. huh?? xphm ape kyra ckp.. ok meh kyra story mory.. :)

pernah x kita fikir yg kita ni xlayak untuk si dia.. padaa masa yg sma kwn kita menyukai si dia.. tpp, yg si gurl ni plak suka kat kita.. kalau blh kita na terima cinta dy. tp apa kn daya.. ada 1 penghalang iaiu kita skit dek krana kita hnya bbrapa bulan shja utk hidup.. jd kita tlk cinta pompan tu.. kebetulan pulak kwn kita tuh patah hati sb dia tw yg si gurl ni suka kat kita..

 

sbgai kwn, adakah snggup tuk kita beri si gurl ni kat kwn kita?? snggup kah kita tgok si gurl ni patah hati, sllu msm mencuka, menangis n sbginya lah.. msty lah xsanggup kn.. nye lah kita kn syg dia.. 

tp.., persoalan nya pulak.. sanggup kah kita beri si buah hti kita ni kat kwn kita yg suka kt gurl ni?? sanggup kah?? 

tp, demi sebuah persahabatan msti kia sanggup.. masakan kita nak tgok kwn kita merana smata-mata cinta dy ditolak.. msty lah kita xnak kn.. sbg kwn kita msty na tgok kwn kita bhgia kn.. 

tp.., bgaimana dgn perasaan kita?? snggup kah kita hadapi suma ni?? kuat kah hti ni utk tmpuhi sgala dugaan.. xcemburu kh kita tgok kwn kita dgn si dia?? blh kah kita terima knyataan ni??

so.., byk yg kita perlu lakukan kn dn pikirkan dmi cinta dn persahabatan.. kn. semua keputusan perlu dibua secara adil..
nak thu story sebenar?? akan kyra smbung di "Cinta dan Persahabatan : part2"

 

#susah kita na jumpa org yg snggup bekorban cinta dia dmi shabat nya..

***cik keyra***