Followers

Wednesday, 26 December 2012

Kenapa Menangis?

assalamualaikum.. :)

teruskan kepada cerita asal 
*******************

petang tadi.., eh, bukan petang. maghrib tadi Kyra duk kat sofa goyang kaki like a big bos sambil tengok tb. ok, tetibe terpandang ayah. tapp *air mata jatuh. eh, bukan air mata Kyra. air mata ayah. seriusly mcm tak caya yg air mata ayh akn jatuh. kyra cube gok tb kowt~2 ade babak yg menggunakan air or whaterver yg nampak mcm air jatuh. kyra tgok, xde pon. ok . dalam diam kyra usha muka ayah.k memang nak macam ayah bru lepas nangis.

lepas kyra tgok muke ayah terus kyra masuk bilik. kyra pon ngis jugak *sibuk je nak tiru ayah nangis.hehe.
kyra ni bukan boleh  nmpk org menangis, mesti kyra akn ngis jugak. tambah pulak org yg kyra sayang. lagi kyra ngis. tak tahu kenapa?terasa pelik dgn diri sendiri. humm.

bukan menangis sb potong bwng keyh. hehe

bukan apa kyra rasa macam kyra buad salah kat ayah. kyra pikir semenjak. 
*aku buad ape eh tadi? kenapa ayah nangis.? kiterang adik beradik ade buad salah ke?
ayah sakit ke? sakit ape?* mcm~2 kyra pikir
mula lah kyra menyorok dalam selimut then menanngis. sobsosbos..

pastu keluar bilik buad muka konon chill sangat. sembang dengan ayah sat.lepas ayah solat maghrib ayh bring sat. hum, xpena ayah mcm tuh. kyra pon msuk dalam bilik ayah sb nk tnya mcm mana nk msak paprik. nyumnyumm. kyra tgok hidung ayh merah mcm org menangis. kyra rasa mcm nk mengis je kat situ, tp, tak boleh.

lepas kyra habis masak n makan. ayah mcm pening~2. oh, mungkin ayah pening kepala sngat~2 kowt. ayah mmg kerap pening kepala. eh, pening kepala ke sakit kepala eh? konpuih lah dgn dua ayat tuh. xpelah kyra pun urut~2 kepala ayah. cabut uban ayah n so on.

ayah ni seorang yg ceria sebenarnya. tak penah tengok muka ayah dalam kesedihan or something yg sama dgn nya. hari~2 kyra tnya ayah "hai ayah.! sihat tak? keje mcm mana?" ayah jawab happy je. jawan memain pulak tuh. hehe. 

see, ayah msih tersenyum walaupon kena jaga
lemang yg tgh panas tuh.
*pic raya*

teringat ayah penah sakit teruk sangat. sakit batu karang. keturunan. mybe? ayah happy je. tahan sakit konon nya. tapi kiterang tahu yg ayag tgh sakit teramat sangat.

ayah memang OHSEM! and the BEST people in the world. 

publish. XOXO *gaya instanbul aku datang. :)


No comments: