Followers

Friday, 20 January 2012

Jangan buang sampah di sini!

assalamualaikum sume.. 

ok., korang pena tgok smaph berlungguk2 smpai tinggi menggunung..? pena x??
msty penah kn.. kat mne je kite lalu msty ade smpah..

korang na taw x.. perjalanan kyra na p kolah kn kiri kanan ade smpai.. kdg2 kyra t'pkir xkn lah dyrang xde otak sampai na buang smpah kat sini.. ary tu waktu kyra na balik dr kolah., ade sign bord yg  mengatakan "dilarang membuang sampah disini".. pstu ade 1 lori ni dtg., nmapak mcm dy na buang smpah tu kat situ.. tp., nasib baik dy undur balik.. myb dy p buang kat tempat len kowt..  dah la jaln tu sempit., be'lopak2 pulak tu.. kalo hujan jln u lecah.. habis kasut kyra.. 


cube byg kn kalo lori2 pembuang sampah sllu buang smpah kat situ., msty jln tu akn jd lebih kecik. n kyra xw na jln kat mne dh..

kadang2., t'lintas di hati kyra na mnegucapkan trima ksih kpd org yg kutik smpah kat empat smapah tu.. mksud kyra pkck2 yg kutip kayu2, kerts or besi untuk di jual smula n hasil duit tu untuk menyara kluarga dy... ye lah., bile dy dh kutip sume2 bnde tu., smpah2 akn jd smkin b'kurang.. bile b'kurang sdp lah sikid mate memandang...

mungkin skrg ni msyrakat kite p'lu ksdaran sivik yg lebih.. 
k lah tu je bebelan kyra :)

No comments: